L'edificació de Cal Gasull va ser encarregada a Domènech i Montaner pel comerciant Feliu Gasull i Roig, propietari de l'empresa exportadora Establiments F. Gasull SA, fundada el 1835. Segons l’encàrrec, Domènech havia de combinar un magatzem d'oli i fruits secs de 1.000 m2 amb pisos de gran alçària per a les oficines i sales de reunions de l'empresa, i dedicar els altres 882 m2 de l’edifici a habitatges. L’arquitecte va aconseguir dotar el conjunt habitatge-indústria d'una imatge harmònica, molt urbana, fins i tot amb algunes fites destacables per l’època, com el fet que la nau més gran no té ni una sola columna i que el sostre se sosté sencer amb bigues de ferro i voltes. Al subsòl hi ha 33 tines d'oli. Cal Gasull s'escapa dels tòpics del Modernisme arrauxat, tot i que encara té algun tret modernista com el decorativisme d’esgrafiats i mosaics i el contrast de materials. La casa sembla que anunciï el retorn a la simetria i les línies sòbries del Noucentisme neoclàssic, tant en la façana com en el disseny i en les pintures de l’interior. Aquí ja han desaparegut del tot el tema floral, el vitrall, el mosaic i la decoració pètria de les construccions anteriors del mateix arquitecte a Reus, com ara la Casa Navàs i a l’Institut Pere Mata. Això tal vegada es deu en al fet que bona part de la construcció de l'edifici fos dirigida pel fill de Lluís Domènech i Montaner Pere Domènech i Roura. Aquest era partidari de l'evolució del Modernisme cap a un Noucentisme més distès i relaxant. En aquesta preferència estava en sintonia amb els burgesos i intel·lectuals d’aquells anys, que consideraven el Noucentisme de millor gust, tot i que les classes menestrals i populars catalanes van seguir afegint elements modernistes a les seves cases fins a ben entrats els anys 1920.
L’evolució formal de Domènech i Roura seguiria evolucionant posteriorment cap a postulats encara més moderns, com l'estil déco de la Casa Marco (sempre a Reus). A la façana de Cal Gasull destaquen els mosaics al timpà (part superior) de cada balconada, que brillen meravellosament al sol, i els balustres de la balconada, de ceràmica esmaltada amb un petit capitell. De la realització del mosaic, de motius curvilinis, se'n va encarregar un expert artesà vingut expressament de Milà, a Itàlia, proveïdor de les tessel·les de ceràmica vidrada que es van utilitzar.